Şcoala aşa cum este

Inapoi

"Consider ca realizarea proiectului "Scoala asa cum este" - cercetarea portretului elevului, al profesorului si a interactiunilor acestora, dar si aparitia volumului de fata intr-un moment in care atât Centrul Educatia 2000+, cât si Fondul Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF România se afla intr-o etapa de bilant nu sunt deloc intâmplatoare...

Proiectul s-a nascut din nevoia de a intelege, fie si studiind un numar limitat de scoli, fie si cu asumarea riscului de a nu putea extrapola valabilitatea concluziilor la nivelul intregului sistem, nu atât cum arata scoala româneasca astazi cât, mai ales, cum gândesc, cum se autoportretizeaza si cum se percep cei pe care ii consideram principalii actori ai procesului educativ: invatatori si profesori, elevi si parinti. In ce masura schimburile initiate in ultimii ani au dus la schimbari reale in modul de gândire si in maniera de asumare reala a rolurilor care revin cadrelor didactice, elevilor si parintilor? si, mai ales, cât de profunde sunt efectele acestor demersuri de schimbare?”