Evaluarea politicilor publice educaţionale pentru rromi

Inapoi

Centrul Rromilor "Amare Rromentza" a propus ideea evaluarii politicilor publice educationale adresate sau cu impact asupra rromilor pornind de la necesitatea construirii unei viziuni asupra prioritatilor în educatia pentru rromi.

Centrul Rromilor “Amare Rromentza” a dezvoltat, în activitatea sa din ultimii 5 ani, 2 directii de gândire referitoare la ceea ce consideram a fi prioritati în educatia pentru rromi:

  • educatia bilingva la nivel prescolar si educatia interculturala
  • biculturala la nivelele prescolar si scolar, în cadrul celui dintâi nivel, prin intermediul asistentului educational rrom format sa aplice un curriculum prescolar intercultural în tandem cu educatorul si, în cadrul celui de-al doilea nivel, prin intermediul formarii continue, formale si non-formale, a cadrelor didactice si a elevilor nerromi si rromi, dar si prin intermediul consilierului scolar
  • profesorului psihopedagog rrom format sa lucreze în unitati de învatamânt cu un numar semnificativ de rromi.