UNICEF şi Realitatea TV au strâns peste 750.000 de Dolari pentru copiii din Haiti

Inapoi

Românii şi-au dovedit încă o dată generozitatea şi au donat peste 750.000 de dolari în campania "Haiti - Copiii haosului" iniţiată de Realitatea TV şi UNICEF România, ajunsă la final. Fondurile strânse vor ajuta copiii din Haiti să supravieţuiască şi vor contribui la satisfacerea nevoilor lor speciale de hrană, adăpost, sănătate şi protecţie.

Prioritatea numărul unu pentru UNICEF o reprezintă copiii. Până în acest moment, UNICEF şi-a concentrat toate eforturile pe găsirea, menţinerea în viaţă, hrănirea copiilor şi adăpostirea lor în condiţii de siguranţă. UNICEF a contribuit la asigurarea de apă potabilă pentru mai mult de 900.000 de persoane, în 300 de locaţii din Port-au-Prince, Leogane şi Jacmel. În ceea ce priveşte salubritatea, doar în Port-au-Prince vor fi construite 3.000 de latrine, urmând să se intervină şi în alte localităţi. Concomitent, UNICEF a iniţiat o campanie de imunizare pentru 500.000 de copiii sub 7 ani. Copiii sunt vaccinaţi împotriva pojarului, rubeolei, difteriei, tetanusului şi tusei convulsive. Au fost amenajate spaţii speciale pentru ca toţi copiii să-şi poată continua educaţia şi au fost distribuite kit-uri speciale de educaţie, denumite “School-in-a-Box”. UNICEF şi partenerii săi au deschis peste 80 de locaţii unde se oferă tratament ambulatoriu pentru cazurile de subnutriţie severă şi acută.

“Răspunsul românilor la apelul nostru pentru Haiti a fost impresionant şi donaţiile vor contribui să redea o sansă copiilor din această ţară. Doresc să mulţumesc pe această cale tuturor donatorilor. A trecut doar o lună şi jumătate de la tragedia care a lovit Haiti şi s-au întreprins deja nenumărate acţiuni de ajutorare. Va fi însă nevoie de eforturi susţinute pentru a reconstrui această ţară care era considerată o prioritate pentru asistenţă umanitară şi înainte de cutremur”, a declarat Edmond McLoughney, Reprezentantul UNICEF în România.

Aproape trei sferturi din donaţii au venit din partea publicului, sensibilizat de tragedia copiilor haitieni. Campania s-a bucurat şi de sprijinul multor companii şi organizaţii, printre care: Fundaţia Valvis, Banca Comercială Română, Foreign Investors Council, Blue Air, Societatea Vest6, Petrom, Finance Trading Group, Fundaţia Vodafone, ING Group, La Fantana, Enel, Intesa Sanpaolo Bank Romania şi multe altele. Persoane binecunoscute precum Camelia Şucu, Marcel Pavel, Paulina şi Costel Căşuneanu, Mircea Toader, Gabriela Anghelache şi Honorius Prigoană au fost impresionaţi de suferinţa copiilor donând în nume propriu. Alături de ei au făcut donaţii personale Preşedintele Traian Băsescu, Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri Adriean Videanu şi Ministrul Apărării Gabriel Oprea.

O serie de evenimente separate au contribuit la succesul campaniei. Amway România împreună cu membrii şi colaboratorii săi au făcut donaţii în cadrul unuia dintre evenimentele companiei.

La iniţiativa primarului general al capitalei, Sorin Oprescu, s-a organizat la Sala Palatului, pe data de 19 februarie 2010, un concert caritabil pentru victimele cutremurului din Haiti. Proconsul, Voltaj, Direcţia 5, Bere Gratis şi Loredana au cântat, iar suma încasată din vânzarea biletelor a fost donată către UNICEF România.

UNICEF şi Realitatea TV le mulţumesc tuturor partenerilor care au susţinut derularea campaniei: operatorii de telefonie mobilă Orange, Vodafone şi Cosmote şi companiei Romtelecom, care au făcut posibilă alocarea numerelor într-un timp foarte scurt şi partenerului strategic BRD – Groupe Societe Generale. UNICEF mulţumeşte Muzeului Naţional “George Enescu” care sub înaltul patronaj al Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional a organizat un concert de muzică clasică susţinut de violonistul Gabriel Croitoru, dedicat susţinătorilor şi donatorilor campaniei.

Cutremurul care a lovit Haiti este cel de-al şaptelea cutremur din istorie ca numar de morţi şi cel mai distrugător din Emisfera Vestică. Peste 3 milioane de locuitori – 1 din 3 haitieni – au fost afectati grav de către cutremur, dintre care 2 milioane au nevoie de hrană în mod regulat. Peste 1,1 milioane de oameni au rămas fără case, mulţi dintre ei locuiesc încă sub cartoane şi corturi improvizate în tabere.

Realitatea TV este prima staţie TV de ştiri creată în România, ocupând în acest moment poziţia de lider în acoperirea celor mai importante evenimente naţionale. Realitatea TV reprezintă canalul TV care oferă informaţiile din ţară şi din lume care contează cu adevărat, precum şi analize cuprinzătoare, realizate într-o manieră obiectivă şi profesionistă. Realitatea TV difuzează zilnic, în medie, 35 de transmisiuni în direct şi invită, în fiecare zi, peste 15 analişti, jurnalişti şi specialişti care explică telespectatorilor evenimentele zilei. Realitatea TV face parte din trustul de presă Realitatea-Caţavencu, iar acesta mai deţine, printre altele, prima televiziune de business din România – The Money Channel, reţelele Radio Guerrilla, Gold FM şi Realitatea FM, cel mai influent săptămânal românesc de satiră politică – “Academia Caţavencu”, precum şi portalurile REALITATEA.NET şi MONEY.RO.

UNICEF este prezent în România şi în alte 150 de ţări şi teritorii pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor, din perioada copilăriei mici până la adolescenţă.

În România, UNICEF susţine drepturile copiilor prin programe de sănătate şi nutriţie, educaţie de calitate, precum şi prin protecţia copiilor împotriva violenţei, neglijenţei şi HIV/SIDA. UNICEF este susţinut financiar integral prin contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, corporaţiilor, fundaţiilor şi ale guvernelor.

 

Persoane de contact:

Codruţa Hedeşiu – Coordonator Relaţii Externe şi Presă UNICEF România, chedesiu@unicef.org

Roxana Grămadă - Corporate Affairs Director Realitatea-Caţavencu, roxana.gramada@gruprc.ro

Articol din: 17 Aprilie 2010

Citeşte în continuare