UNICEF și Carrefour ajută copiii să meargă la școală și în anul școlar 2015-2016

Inapoi

BUCUREȘTI, 26 octombrie 2015 – În perioada 26 octombrie – 22 noiembrie 2015, UNICEF și Carrefour continuă eforturile de susținere a educației și desfășoară o nouă campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. Clienții din cele 28 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat și să ajute astfel copiii să nu abandoneze școala 

Poster  Unicef

În România, sunt aproximativ 300.000 de copii în afara sistemului de educație, iar doi din 10 copii nu termină opt clase. Mai mult decât atât, aproximativ 40% din tinerii de 15 ani sunt semianalfabeți funcționali, conform testelor PISA din anul 2012.

În acest context și din dorința de a veni în sprijinul copiilor vulnerabili să beneficieze de educație, UNICEF a initiat în 2010 o amplă campanie de prevenire şi reducere a fenomenelor de absenteism şi abandon şcolar: „Hai la Școală!”. 

„Și în acest an ne bucurăm să avem alături de noi Carrefour, o companie care a înțeles că este nevoie de o susținere pe termen lung, astfel încât copiii vulnerabili să aibă şansa la educație. Mai mult, Carrefour şi-a încurajat clienții să vină alături de noi şi avem încredere că şi anul acesta vor sprijini copiii să meargă la şcoală, adăugând un leu la bonul lor!”, a declarat Eduard Petrescu, Coordonator Programe, UNICEF România.

Fondurile strânse prin această campanie vor sprijini implicarea UNICEF pe  trei paliere de intervenție: la nivelul şcolii, al familiei şi al comunităţii.

  • Intervenţiile la nivelul şcolii au ca scop transformarea şcolii într-un mediu prietenos pentru copii, formarea mediatorilor şcolari, a directorilor şi a cadrelor didactice pentru a-şi adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev;
  • La nivelul familiei se urmăreşte întărirea legăturii părinţilor cu şcoala, implicarea lor în viaţa şcolară a copiilor lor şi acordarea de sprijin părinţilor prin consiliere şi discuţii individuale;
  • Intervenţiile la nivelul comunităţii urmăresc mobilizarea membrilor comunităţii pentru a se implica şi a sprijini familiile ai căror copii sunt în risc de abandon şcolar.

Educaţia este cel mai bun mijloc de a reuşi în viaţă însă pentru mulţi copii, sărăcia este cel mai mare duşman. Ne alăturăm din nou, cu drag, demersului UNICEF de a oferi acestor copii şansa la o viaţă  mai bună, pentru că,  educând copiii de astăzi, construim de fapt viitorul societăţii de mâine. Campania „Hai la Școală!”, inițiată de UNICEF, ne permite astfel încă o dată să demonstrăm că suntem un partener de durată în sprijinirea comunităților locale în cadrul cărora activam”, a declarat Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour România.

Date disponibile pentru anul școlar 2013-2014 arată faptul că 78,3% dintre copiii cu risc major de abandon au frecventat școala până la finalul anului şcolar, ca urmare a participării în cadrul campaniei „Hai la școală!”.

Anul trecut, campania a beneficiat de susţinere din partea clienţilor Carrefour, iar fondurile straânse au fost folosite pentru a sprijini intervenţiile UNICEF în 32 de şcoli din diverse zone ale țării. 

Despre UNICEF România

UNICEF este prezent în România şi în alte 190 de ţări şi teritorii pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă.

 În România, UNICEF lucrează  împreună cu Guvernul, Parlamentul, autorităţi locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naţionali şi internaţionali şi cu mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educaţie timpurie de calitate şi la şcoală, pentru protejarea adolescenţilor şi monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecţie socială şi pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. 

UNICEF este susţinut financiar integral prin contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, corporaţiilor, fundaţiilor şi a guvernelor.

 Despre Carrefour

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile. 

În România, Grupul Carrefour numără 183 de magazine dintre care 28 hipermarketuri ‘Carrefour’, 101 supermarketuri ‘Market’, 43 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’ și un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro.

Articol din: 26 Octombrie 2015

Citeşte în continuare