Conştientizare şi parteneriate puternice în numele copiilor

Inapoi

UNICEF este prezent în peste 190 de ţări şi teritorii din întreaga lume. Este nevoie de un număr mare de resurse pentru a susţine programele adresate celor mai vulnerabili copii şi pentru a-i ajuta să îşi construiască un viitor mai bun. Acţiunile locale şi globale de strângere de fonduri permit UNICEF nu doar să demareze programe pe termen lung de care beneficiază copiii, ci şi să implice mediul de afaceri şi să atragă atenţia asupra nevoilor copiilor. De asemenea, în situaţii de urgenţă – inundaţii, cutremure, tsunami şi conflicte, graţie parteneriatelor puternice încheiate cu companiile donatoare şi cu donatorii persoane fizice, UNICEF poate acţiona rapid şi răspunde nevoilor copiilor şi familiilor lor. Campaniile şi evenimentele de strângere de fonduri oferă de asemenea ocazia unică de a pleda în favoarea drepturilor copiilor şi de a prezenta activitatea din România a UNICEF. Reprezentanţa UNICEF are un departament de strângere de fonduri din 2006, care se ocupă de mobilizarea resurselor pentru programul de ţară din România, dar şi de susţinerea programelor UNICEF din ţările mai sărace.

Acţiune:

Principalele acţiuni întreprinse până în prezent sunt următoarele:

Parteneriate cu companiile:

În perioada 2000 – 2012, Reprezentanţa UNICEF în România a stabilit parteneriate puternice pe termen lung cu o serie de companii multinaţionale ce îşi desfăşoară activitatea în România, printre care se numără BRD – Groupe Société Générale, UNICREDIT Țiriac Bank, GDF SUEZ Energy România, Carrefour România, Kaufland şi Amway. S-au încheiat şi s-au consolidat parteneriate internaţionale şi locale cu IKEA, Pampers, H&M, Gucci, ING Bank şi Tefal. Mai recent, au fost iniţiate două noi parteneriate cu DP World Constanţa şi Clubul Rotary – Cetate Timişoara prin intermediul unor evenimente locale ce fac parte din strategia de atragere a sprijinului companiilor locale şi al celor multinaţionale.

Teledonuri:

În ultimii ani, au fost organizate o serie de teledonuri cu scopul de a strânge fonduri şi a sensibiliza în legătură cu proiectele locale, dar şi cu situaţiile de urgenţă din plan local şi internaţional.

Primul teledon a avut loc în 2005, an în care UNICEF a colaborat cu TVR pentru a strânge fonduri adresate victimelor tsunami-ului din Asia. De atunci, TVR a sprijinit UNICEF să adune fonduri pentru copiii cu dizabilităţi, Iniţiativa Spital Prieten al Copilului şi programele de educaţie parentală, prin patru teledonuri care au avut loc între 2007 şi 2011.

Realitatea TV este principalul partener al UNICEF în cazul situaţiilor de urgenţă de la nivel local, precum inundaţiile, şi al dezastrelor internaţionale, precum cutremurul din Haiti.

S-au strâns bani şi pentru proiectele ce nu intră în categoria situaţiilor de urgenţă, susţinute de UNICEF în alte ţări. Antena 2 a iniţiat campania „2 pentru viaţă” cu scopul de a ajuta copiii din Bangladesh ce suferă de deshidratare severă, iar în 2011 Realitatea TV a lansat campania „Luptăm împotriva malariei” menită să strângă fonduri pentru achizitionarea de plase de ţânţari care să ajute la prevenirea malariei, una din principalele cauze de deces în rândul copiilor din Africa.

Donaţii de la persoane fizice

Persoanele fizice sunt actori extrem de importanţi, care susţin activitatea UNICEF răspunzând la campanii SMS, direct marketing, apeluri online şi, în ultimul timp, acţiuni de strângere de fonduri faţă în faţă.

Lista cuprinde la ora actuală 7.000 de donatori. Pe Internet, peste 70.000 de fani urmăresc pagina de Facebook a UNICEF şi Prietenii UNICEF – un program de donaţii lunare ce numără în prezent peste 1.700 de donatori. UNICEF colaborează cu BRD – Groupe Société Générale pentru a creşte acest număr.

UNICEF este prima organizaţie non-profit din România care a lansat o campanie de strângere de fonduri Face to Face (faţă în faţă cu  donatorul) şi multe altele alte campanii de acest gen vor urma.

Momente de referinţă ale activităţii de strângere de fonduri

2008 – Campania internaţională 1 pachet = 1 vaccin desfăşurată în parteneriat cu Pampers a adunat fonduri în România pentru 4,6 milioane de vaccinuri şi pentru 300 de milioane la nivel mondial.

2008 – Peste 973.000 USD adunaţi pentru copiii afectaţi de inundaţiile din nord-estul României.

2009 – O campanie lansată împreună cu TVR pentru a strânge bani şi a sensibiliza cu privire la programele de educaţie parentală

2009 – „2 pentru viaţă” – prima campanie internaţională fără caracter de urgenţă, în parteneriat cu Antena 2.

2009 – Prima campanie „Jucăriile de Pluş” realizată împreună cu IKEA

2009 – Adunare spontană (flash mob) organizată în metroul din Bucureşti pentru a face mai cunoscute proiectele de educaţie parentală

2009 – Primul eveniment de mulţumire adresat companiilor partenere – spectacol de teatru cu piesa Regele Lear

2010 – An cu situaţii de urgenţă atât la nivel local, cât şi global: Haiti şi inundaţii locale

2010 – Lansarea primului card de afinitate în parteneriat cu UNICREDIT Ţiriac Bank

2010 – Primul parteneriat multianual pentru educaţie semnat cu GDF SUEZ Energy România

2011 – UNICEF alături de BRD – Groupe Societe Generale, pentru al doilea an consecutiv, au organizat acţiuni de voluntariat în cadrul Săptămâna Solidarităţii. 4.000 de angajaţi BRD au promovat organizaţia UNICEF clienţilor, atrăgând astfel în jur de 700 de potenţiali donatori

2011 – Primul program de strângere de fonduri Face to Face (faţă în faţă cu  donatorul) lansat în România

2011 – Extinderea bazei de susţinători prin organizarea unor evenimente în afara Bucureştiului, în Constanţa şi Timişoara

2011 – Ne-am alăturat campaniei globale împotriva malariei printr-o iniţiativă TV şi online

2011 – Organizarea unui eveniment de mulţumire adresat companiilor partenere şi partenerilor media – un spectacol de teatru cu îndrăgita piesă „Peşte cu mazăre”.

@ UNICEF Romania / Primul program de strângere de fonduri Face to Face (faţă în faţă cu donatorul) lansat în România.

Peste 973.000 USD au fost strânși pentru copiii afectaţi de inundaţiile din nord-estul României.

@ UNICEF Romania/ Andreea Marin Bănică, Gheorghe Hagi și Reprezentantul UNICEF în România Edmond McLoughney la unul dintre teledoanele organizate pentru copii.

Articol din: 1 August 2012

Citeşte în continuare