Președintele României în vizită la școala din Motoșeni, parte a pachetului UNICEF Educație Incluzivă de Calitate

Inapoi

BUCUREȘTI – 17 iunie 2016. Preşedintele României, domnul Klaus Iohannis, a vizitat vineri,  17 iunie 2016, Școala gimnazială „Gheorghe Nechita” Motoșeni, parte a pachetului UNICEF Educație Incluzivă de Calitate. Aceasta vizită subliniază importanța educației ca prioritate națională și a oferit oportunitatea de a identifica soluții concrete pentru a crește participarea școlară a copiilor vulnerabili și de a îmbunătăți calitatea educației pentru toți copiii.

Vizita in Scoala din Motoseni

Cadrele didactice fac ca Școala Gimnazială din Motoșeni să fie un exemplu remarcabil. Prin dedicarea lor au atras și menținut în școală din ce în ce mai mulți copii, ajutându-i să-și dezvolte potențialul individual, să devină cetățeni împliniți și activi. Alături de echipa UNICEF, implementează proiectul ”Incluziune socială prin servicii integrate la nivel comunitar”, un demers care și-a demonstrat eficacitatea prin colaborarea între autoritățile care pot ajuta copiii să rămână în școală și părinții care au înţeles importanța educaţiei şcolare. Este un model care merită exins la nivel național. Asigurarea unei educații de calitate, indiferent de mediul de proveniență este esențială pentru a reduce abandonul școlar. În tot acest demers, școala, prin cadrele sale didactice, joacă un rol decisiv.  Şcoala trebuie să ofere un mediu sigur și motivant pentru elevi, un proces educațional în care ei sunt dornici să se implice, în care participă cu bucurie și nu cu teamă, în care primează respectul și aprecierea între ei și dascălii lor”, a declarat Preşedintele României, domnul Klaus Iohannis.

Vizita in scoala 3

Cu ocazia încheierii anului școlar de către copiii din clasele a VIII-a, Preşedintele României le-a înmânat elevilor diplomele de absolvire și le-a urat mult succes la liceu.

Festivitatea de absolvire a clasei a VIII-a 2

Prin implementarea pachetului Educație Incluzivă de Calitate, UNICEF și parteneri săi pun accent pe prevenirea neșcolarizării, absenteismului școlar, abandonului școlar și părăsirii timpurii a școlii. Intervenția vizează și creșterea rezultatelor învățării și a competențelor dobândite. Concret, intervențiile din cadrul pachetului vizează: îmbunătățirea capacității conducerii școlii și cadrelor didactice de a veni în sprijinul fiecărui copil în parte, potrivit nevoilor acestuia; îmbunătățirea metodelor și instrumentelor didactice și a competențelor profesorilor; crearea de parteneriate cu familiile elevilor și dezvoltarea abilităților parentale; mobilizarea comunităților în sensul susținerii educației; îmbunătățirea abilităților non-cognitive și motivației copiilor; încurajarea diversității în rândul elevilor, indiferent de gen, etnie, religie, (diz)abilitate și statut socio-economic.

Festivitatea de absolvire a clasei a VIII-a

Prin implementarea acestui pachet ne propunem ca fiecare copil să se înscrie la școală cât mai devreme, să învețe la potențialul său maxim și să fie pregătit pentru viață, pentru a reuși pe piața muncii și pentru a fi un cetățean activ. Toate acestea prin dezvoltarea unui parteneriat între școală – familie – comunitate, pentru implicarea și susținerea copiilor. Pachetul educațional are caracter universal, toți elevii și toate școlile putând beneficia de intervențiile respective, dar se adresează cu prioritate copiilor vulnerabili și școlilor defavorizate”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.

Tove Bruvik Westberg, Ligia Deca, Sandie Blanchet, Klaus Iohannis, Adrian Mihailescu

“Indiferent unde locuim, ar trebui să avem aceleași drepturi și posibilități – să le asigurăm copiilor noștri siguranță și educație, acces la servicii sociale și să avem posibilitatea de a obține un venit decent, lucru care reprezintă – în cele din urmă – o viață îndestulată și în demnitate. Norvegia este mândră că poate susține prin Granturile Norvegiene perioada de testare a acestui proiect implementat de UNICEF”, a declarat E.S. Tove Bruvik Westberg, ambasadorul Norvegiei în România.

În prezent, UNICEF și autoritățile de la nivel central, județean și local din Județul Bacău testează Pachetul Educație Incluzivă de Calitate în 45 de unități școlare și structurile aferente, inclusiv grădinițe, cu finanțare din partea Granturilor Norvegiene, UNICEF și a sectorului privat. În total, 21.000 de copii din județul Bacău beneficiază de sprijin în mod direct.

Vizita in scoala

Proiectul pilot este supus unei evaluări independente ale cărei rezultate sunt diseminate în rândul decidenților în vederea dezvoltării de legi, norme și standarde noi în domeniu, precum și a atragerii de fonduri naționale și europene în scopul extinderii modelului la nivel național, în beneficiul celor patru milioane de copii din România.

  

Despre UNICEF în România

UNICEF este prezent în România şi în alte 190 de ţări şi teritorii pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă. În România, UNICEF lucrează  împreună cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorităţi locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naţionali şi internaţionali şi mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educaţie timpurie de calitate şi la şcoală, pentru protejarea adolescenţilor şi monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecţie socială şi pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor.

Articol din: 21 Iunie 2016

Citeşte în continuare