Includerea tuturor copiilor în învățământul de calitate – o prioritate regională

Inapoi

Workshop pe tema îmbunătățirii tehnicilor de monitorizare a copiilor aflați în afara sistemului de învățământ

București, 3 decembrie 2014. Biroul Regional UNICEF pentru Europa Centrală și de Est și pentru Comunitatea Statelor Independente și Institutul de Statistică al UNESCO organizează în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale din România primul workshop internațional pe tema monitorizării copiilor aflați în afara sistemului educațional și a celor cu risc crescut de abandon școlar. La workshop participă delegații din 12 țări, din care fac parte reprezentanți ai guvernelor și ai organizațiilor societății civile. Scopul workshopului este de a îmbunătăți expertiza tehnică și de a oferi sfaturi concrete cu privire la modul învățământ.

UNICEF foto grup

@UNICEF/Radu Sandovici

Pe lângă echipa țării gazdă, România, la workshop participă delegații din: Albania, Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Kazahstan, Kârgâzstan, Muntenegru, Serbia, Tadjikistan, Turkmenistan și Uzbekistan. Printre participanți se numără reprezentanți ai Ministerului Educației din fiecare țară, ai Ministerului Muncii și Protecției Sociale, ai Ministerului Afacerilor Interne, ai Ministerului Sănătății, Ministerului Dezvoltării Sociale, ai Oficiilor de statistică, dar și ai ONG-urilor. Workshopul a fost deschis de către dl. Remus Pricopie, Ministrul Educației Naționale, și de dna. Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.

“La 25 de ani de la adoptarea Convenției privind drepturile copilului, asigurarea accesului tuturor copiilor la educație și a faptului că aceștia învață este încă o provocare cu care se confruntă mai multe țări din regiune. Pentru a preveni abandonul școlar și creșterea participării la educație a copiilor vulnerabili, avem nevoie de date și de instrumente de monitorizare solide pentru a identifica și monitoriza copiii invizibili din afara sistemului educațional. România le poate oferi altor țări exemple de bună practică în domeniul educației, iar faptul că acum este gazda acestui workshop dovedește că Guvernul român se angajează să investească în educație și să împărtășească din expertiza sa”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.

Philippe Testot-Ferry Sandie Blanchet Remus Pricopie Liliana Preoteasa Codrin Scutaru

@UNICEF/Radu Sandovici

Ca urmare a unei Conferințe regionale organizate de UNICEF și de Guvernul Turciei în decembrie 2012 și a apelului la acțiune lansat atunci – “Includerea tuturor copiilor în învățământul de calitate”, workshopul se axează pe unul dintre pilonii adoptați în cadrul Conferinței: îmbunătățirea guvernării în domeniul educației. Evenimentul le oferă posibilitatea țărilor participante să împărtășească lecțiile învățate, planurile lor de viitor și să primească un feedback critic pe tema sistemului de monitorizare actual. Delegațiile vor dezbate modalități prin care pot îmbunătăți colaborarea cros-sectorială și vor discuta despre cum pot dezvolta un sistem de avertizare timpurie pentru identificarea copiilor cu risc de abandon școlar.

Fiecare țară va elabora un plan de acțiune pentru monitorizarea și îmbunătățirea datelor privind copiii din afara sistemului de învățământ, în funcție de prioritățile sale.

Philippe Testot-Ferry Sandie Blanchet Remus Pricopie Liliana Preoteasa

@UNICEF/Radu Sandovici

Pe parcursul workshopului, reprezentanții țărilor participante vor afla noi abordări pentru monitorizarea copiilor din afara sistemului de învățământ, bazate pe o abordare regională. Mai mult, pe baza consultărilor tehnice cu experții UNICEF și ai Institutul de Statistică al UNESCO, fiecare țară va beneficia de recomandări specifice pentru a-și pune în aplicare planul de acțiune.

Articol din: 3 Decembrie 2014

Citeşte în continuare