IKEA România si UNICEF – Împreună pentru educaţie

Inapoi

IKEA România în parteneriat cu reprezentanţa UNICEF în România lansează în preajma sărbătorilor de iarnă campania "Împreună pentru educaţie". Pentru fiecare jucărie din gama KLAPPAR cumpărată de la magazinul IKEA se vor dona către UNICEF câte 2 RON pentru înfiinţarea unui centru multifuncţional de educaţie timpurie.

“Copiii sunt cei mai importanţi oameni din lume” este una dintre cele mai puternice afirmaţii făcute de IKEA. Viziunea IKEA de a oferi o viaţă de zi cu zi mai bună celor mai mulţi oameni începe cu grija pentru siguranţa şi bunăstarea copiilor. Cercetările arată că 60% din structurile psihologice ale unui adult se formează în primii 3 ani de viaţă şi că neglijarea copilului în aceeaşi perioadă duce la prăbuşirea funcţionării unor structuri neuronale care nu se mai pot reface niciodată. Cu toate acestea, în multe comunităţi, există încă prejudecata că bebeluşii şi copiii mici nu au nevoie de nimic mai mult decât de o hrană adecvată şi de o igienă bine controlată. Pentru că stimularea copilului încă de la naştere este foarte importantă în evoluţia şi dezvoltarea lui, IKEA România şi UNICEF România îşi propun să dezvolte un centru multifuncţional în care copiii, în special cei vulnerabili, cu vârste cuprinse între 0 şi 6 ani să beneficieze de servicii de educaţie, asistenţă medicală şi socială, iar părinţii lor de consiliere parentală şi profesională. Scopul proiectului este de a crea un spaţiu care să le ofere copiilor şanse egale de dezvoltare, indiferent de etnia, religia sau dizabilitatea fiecăruia.

“Primii trei ani de viaţă sunt cruciali pentru dezvoltarea unui copil. Prin acest proiect educaţional, UNICEF îşi propune să stimuleze dezvoltarea copiilor încă de la naştere, dar şi să ofere aceleaşi şanse pentru educaţie tuturor copiilor. Toţi copiii sunt egali indiferent de mediul din care provin şi de aceea trebuie să pornească la drum cu şanse egale. IKEA, prin sprijinul pe care ni l-a oferit, se alătură eforturilor UNICEF de a conştientiza părinţii asupra importanţei educaţiei timpurii, de a schimba mentalităţi şi de a pune bazele unui viitor mai bun pentru copiii noştri”, a precizat domnul Edmond McLoughney, Reprezentant UNICEF România.

Colaborarea dintre IKEA şi UNICEF la nivel internaţional a început în urmă cu peste 10 ani, când IKEA s-a implicat activ în identificarea unor soluţii pentru combaterea exploatării prin muncă a copiilor. În încercarea de a elimina cauzele acesteia (între care analfabetismul, şomajul adulţilor, sărăcia, lipsa igienei şi a asistenţei medicale), IKEA a decis că nu e suficient să înceteze contractul cu producătorii despre care a descoperit că exploatează copiii prin muncă şi nici să îi determine să renunţe la angajarea acestora, întrucât copiii s-ar fi mutat pur şi simplu la un alt angajator. De aceea, cu sprijinul UNICEF, a stabilit o serie de măsuri de monitorizare şi standarde operaţionale reunite într-un cod de conduită sub denumirea “The IKEA Way of Preventing Child Labour”, pe care le impune în prezent furnizorilor din toată lumea. Inspectorii IKEA monitorizează activitatea producătorilor şi sub-contrantactanţilor cu care lucrează aceştia, impunându-le celor care au angajat copii nu doar să renunţe la munca acestora, ci şi să creeze un plan de acţiune prin care să îi reintegreze în sistemul de şcolarizare, plătindu-le studiile şi asigurându-se că ei frecventează cursurile. Acest cod este un exemplu de dezvoltare a unor bune practici într-un cadru organizat şi pe termen lung, pentru a combate flagelul exploatării copiilor prin muncă.

Clienţii magazinelor IKEA din lume au contribuit, din 2001 până în prezent, la strângerea a peste 25 milioane de euro, ce au fost investiţi în proiecte ale organizaţiei UNICEF pentru sprijinirea educaţiei copiilor. Numai în 2007, donaţiile din vânzări s-au ridicat la 4 milioane de euro – folosiţi pentru a sprijini 12 proiecte din 9 ţări. Aceste proiecte se concentrează pe îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin programe de instruire şi materiale didactice pentru profesori, caiete de exerciţii practice şi rechizite pentru copii, precum şi pe îmbunătăţirea accesului la educaţie prin construcţia şi renovarea clădirilor şcolilor, şi crearea unui mediu sănătos şi adecvat învăţării prin amenajarea sălilor de clasă.

“Educaţia stă la baza oricărei societăţi. Ca să poţi aduce îmbunătăţiri reale în această privinţă trebuie să poţi schimba mentalităţi, iar pentru asta e nevoie de timp şi de suport constant într-un cadru organizat. De aceea am ales să sprijinim acest program complex de lucru cu copiii, cu părinţii şi cu autorităţile locale pe care UNICEF România îl va derula în cadrul centrului multifuncţional de educaţie timpurie. E modul nostru de a încerca să le oferim acestor copii o viaţă de zi cu zi mai bună. Şi credem că sunt mulţi cei care vor dori să ni se alăture în această campanie în preajma sărbătorilor”, a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.

Jucăriile de pluş din gama KLAPPAR se găsesc în magazin încă din luna noiembrie. Până în prezent, s-au vândut aproximativ 15.000 de jucării, cu preţuri cuprinse între 3,9 şi 59 RON. Indiferent de preţul jucăriei sau de perioada când a fost cumpărată, 2 RON din preţul fiecărei jucării vândute vor fi donaţi către proiectul UNICEF.

UNICEF este prezent în România şi în alte 150 de ţări pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă. În România, UNICEF susţine drepturile copiilor prin programe de sănătate şi nutriţie, educaţie de calitate, precum şi prin protecţia copiilor împotriva violenţei, neglijenţei şi HIV/SIDA. UNICEF este susţinut financiar integral prin contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, corporaţiilor, fundaţiilor şi a guvernelor.

Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut el: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară. În 2008, pe toate cele 4 continente unde există magazine IKEA, numărul total al vizitatorilor a fost de 623 de milioane, iar numărul total al cataloagelor distribuite în anul respectiv, de 198 de milioane. La fel ca şi celelalte magazine IKEA din lume, magazinul din România este operat prin sistem de franciză în baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., deţinătoarea conceptului IKEA şi singura companie din lume în măsură să acorde dreptul de franciză. Compania care deţine franciza magazinului IKEA în România este Moaro Trading S.R.L.

Contact:
Daniela Şargu, Marketing Assistant IKEA România,daniela.sargu@ikea.ro, 0751.190.413.
Codruţa Hedeşiu, Communication Officer UNICEF România,chedesiu@unicef.org, 0749.194.238

Articol din: 17 Aprilie 2008

Citeşte în continuare