Introducere

Inapoi

Reprezentantul UNICEF în România, Edmond McLoughney, deschide acest număr al buletinului informativ Uniţi pentru copii, precizând că tema centrală o reprezintă experienţa României în domeniul HIV/SIDA şi speranţa dată tinerilor ce trăiesc cu acest virus.

Să fim uniţi pentru copii!

Bun venit la cea de-a treia ediţie a buletinului informativ trimestrial al UNICEF România, Uniţi pentru copii, care îşi propune să informeze donatorii, partenerii şi publicul larg despre problemele cu care se confruntă copiii din România şi despre acţiunile întreprinse de UNICEF pentru a proteja şi apăra drepturile copilului.

În acest număr, ne vom îndrepta atenţia asupra problematicii HIV/SIDA în România, iar în paginile următoare cititorii vor putea afla despre catastrofa ce plana asupra ţării în 1992, când aproape 2% din copiii instituţionalizaţi din România au fost diagnosticaţi cu HIV. Virusul mortal ameninţa să se răspândească în mod incontrolabil şi probabil aşa s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi fost făcute eforturi perseverente şi neobosite a numeroşi actori de la nivel local, naţional şi internaţional. La ora actuală, continuă să existe un pericol real pentru categoriile vulnerabile, dar riscul unei epidemii în rândul copiilor a fost înlăturat, iar modul în care România a abordat problema în ceea ce priveşte copiii reprezintă o victorie importantă pentru toţi cei vizaţi.

Experienţa HIV/SIDA trăită de România este remarcabilă pentru simplul fapt că mulţi dintre copiii diagnosticaţi cu HIV la începutul anilor ’90 au supravieţuit şi trăiesc acum ultimii ani ai adolescenţei lor. Deşi se confruntă cu o serie de probleme specifice ce nu sunt împărtăşite de ceilalţi adolescenţi, beneficiind de tratament şi consiliere adecvată, ei pot privi acum spre un viitor nu foarte diferit de cel al oricărui tânăr sau al oricărei tinere. Experienţa lor i-a transformat în cei mai informaţi activişti şi consilieri pe probleme de HIV/SIDA, mulţi dintre ei fiind dornici să vorbească şi să facă cunoscută povestea lor. Mai mult, experienţa lor – unică în Europa – este extrem de utilă pentru personalul medical şi cercetătorii din domeniul HIV/SIDA, fiind deja studiată în detaliu în momentul în care copii din alte ţări din regiune au început să se confrunte cu aceeaşi boală.

Câteva cuvinte despre activitatea de strângere de fonduri şi despre un exemplu pozitiv şi convingător de sprijin din partea companiilor private.

În ultimul trimestru al 2008 a fost derulată campania “1 pachet = 1 vaccin” – un program multinaţional pe termen lung, beneficiind de fonduri de milioane de dolari, ce are drept scop strângerea de fonduri necesare pentru vaccinarea antitetanos a mamelor şi nou-născuţilor. Procter & Gamble, producătorul Pampers, a fost de acord ca pentru fiecare pachet de scutece şi şerveţele umede cu însemnele campaniei vândute, să doneze UNICEF costul unui vaccin. Campania se va derula până în 2011.
Până acum au fost strânse deja fondurile necesare pentru 50 de milioane de vaccinuri. Obiectivul principal al campaniei îl reprezintă achiziţionarea a încă 200 de milioane de vaccinuri, suficiente pentru eliminarea definitivă a tetanosului, putându-se astfel salva viaţa a milioane de tinere mame şi copii.

Articol din: 17 Aprilie 2012

Citeşte în continuare