Activitatea de strângere de fonduri a UNICEF

Inapoi

Activitatea de strângere de fonduri a UNICEF este vitală pentru atingerea obiectivului său de a apăra şi promova drepturile copilului.

În cadrul UNICEF România, Despina Andrei (email: dandrei@unicef.org) coordonează activitatea de strângere de fonduri. În fiecare an, UNICEF România lansează o serie de activităţi de strângere de fonduri, iar Despina stă la dispoziţia oricui doreşte să facă donaţii pentru oricare din aceste iniţiative.

1 pachet = 1 vaccin

Nu trebuie să subestimăm importanţa implicării companiilor în activitatea de strângere de fonduri. UNICEF a colaborat cu o serie de companii donatoare în cadrul mai multor iniţiative, iar unul dintre obiectivele publicaţiei Uniţi pentru copii este de a face cunoscute aceste iniţiative de strângere de fonduri ale UNICEF.

Un bun exemplu este implicarea UNICEF în proiectul mondial “1 pachet = 1 vaccin”, campanie de milioane de dolari derulată pe o perioadă de mai mulţi ani, prin care UNICEF şi Pampers, producătorul de produse pentru îngrijirea copilului, s-au aliat pentru eliminarea tetanosului matern şi neonatal până în 2012. Pentru fiecare produs Pampers cu inscripţie specială vândut între 1 octombrie şi 31 decembrie 2008, Pampers a donat costul unui vaccin antitetanos ce poate salva o viaţă, dând astfel posibilitatea UNICEF să vaccineze o femeie aflată la vârsta fertilităţii dintr-o ţară în care tetanosul are o prevalenţă ridicată.

Până în 2008, campania 1 pachet = 1 vaccin a reuşit să adune deja banii necesari pentru aproape 50 de milioane de vaccinuri antitetanos. Se doreşte ca până la sfârşitul campaniei, în 2011, să se strângă suficiente fonduri pentru a putea imuniza alte 200 de milioane de mame şi de nou-născuţi, realizare ce ar garanta eliminarea acestui pericol.

Lansată iniţial în Marea Britanie în anul 2006, campania 1 pachet = 1 vaccin a ajuns şi în alte ţări din Europa de Vest în 2007, iar în 2008 s-a extins la nivel mondial.

În România, campania a fost lansată în octombrie 2008 de către Ambasadorul Bunăvoinţei pentru UNICEF România Andreea Marin Bănică, care a călătorit în Republica Centrafricană, una din cele 47 de ţări în care există o incidenţă mare a tetanosului, în cadrul unei misiuni la care au luat parte angajaţi Pampers şi UNICEF din ţările balcanice. Participanţii la lansarea campaniei, organizată la Hotel Sofitel, au putut urmări imagini cu acţiunile umanitare de vaccinare din Republica Centrafricană. A fost pentru prima dată când România a participat la o astfel de campanie umanitară desfăşurată la nivel mondial.

Deşi această boală a fost eradicată în ţările occidentale, inclusiv în România, graţie vaccinării de rutină, în statele în curs de dezvoltare din Africa, Asia, America de Sud şi alte părţi ale lumii, tetanosul ucide un copil la fiecare trei minute. “Este greu de imaginat că zeci de mii de copii mor în continuare în fiecare an din cauza acestei boli ce poate fi prevenită atât de uşor, cu un simplu vaccin. Cu toate că există multe obstacole, sunt convins că obiectivul de a elimina tetanosul până în 2012 poate fi atins prin parteneriate puternice, cum este cel dintre Pampers şi UNICEF,” a afirmat Edmond McLoughney, în timpul evenimentului de lansare.

Creează o păpuşă, ajută un copil

Iniţiativa UNICEF “Creează o păpuşă, ajută un copil” încurajează copii, părinţi, bunici, profesori, creatori talentaţi de modă consacraţi sau aspiranţi să creeze o păpuşă pe care să o doneze UNICEF pentru a fi vândută, fondurile astfel obţinute fiind direcţionate către un proiect sau program UNICEF. La lansarea campaniei 1 pachet = 1 vaccin, au fost licitate 25 de păpuşi create de copii români şi de designeri români şi străini. Fondurile strânse au contribuit la finanţarea transformării unei maternităţi din Oradea într-un Spital Prieten al Copilului.

Iniţiativa Spital Prieten al Copilului reprezintă efortul depus de UNICEF la nivel global pentru transformarea tuturor maternităţilor în centre de promovare a alăptării. Din 1991, când a fost demarată iniţiativa, aproximativ 20.000 de maternităţi din lume au primit certificatul de Spital Prieten al Copilului. Pentru a beneficia de acest statut, un spital trebuie să treacă printr-o evaluare internă şi externă şi să îndeplinească zece standarde de funcţionare. Din cele peste 200 de maternităţi active în România, zece au primit statutul de Spital Prieten al Copilului în 1995, iar maternitatea din Oradea îl va primi în curând. Cele 25 de păpuşi au făcut parte dintr-un lot de peste 1.000 de păpuşi primite din toate colţurile ţării.

Pe lângă cele licitate, alte 300 au fost expuse la eveniment şi scoase la vânzare. Proiectul “Creează o păpuşă, ajută un copil” a fost susţinut deMinisterul Educaţiei, Tineretului şi Cercetării.

UNICEF a strâns un total de 31.000 de Euro din licitarea şi vânzarea păpuşilor şi din contribuţia Pampers. Cel mai mare preţ plătit pentru o păpuşă a fost pentru Sofia, creată de designerul Andreea Tincu din Iaşi, care s-a vândut cu 2.000 de RON. Printre creatorii de modă români ce au realizat păpuşi s-au numărat Ludmila Corlateanu, Smaranda Almăşan, Andra Cliţan, Andreea Tincu, Florenţa Criveanu, Claudia Castrase, Ana-Maria Lungu, Adelina Ivan,Mirela Diaconu,Magdalena Ghencea, Irina Marinescu, Dorin Negrău, Răzvan Ciobanu, Laura Lazăr, Adelina Ivan,Mihaela Glavan şi artiştii de la CareCutare. O păpuşă a fost creată de Roccobarocco (Italia), iar o alta de creatorul francez Laurent Lebourhis.

Articol din: 17 Aprilie 2012

Citeşte în continuare