Conceptul şcoală dupa şcoală de la viziune la realitate

Inapoi

Fundația Roma Education Fund Romania a organizat, împreună cu UNICEF România, cel de-al doilea atelier de lucru din cadrul Proiectului Advocacy pentru implementarea Noii Legi a Educatiei, atelier ce are ca temă Programul Școală după școală - de la viziune la realitate.

În cadrul evenimentului, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, REF Romania, UNICEF Romania și partenerii lor au prezentat metodologia programului școală după școală, conform noii legi a educației naționale şi o serie de abordări aplicate ale conceptului de şcoală după şcoală. La eveniment au fost prezenți și factori implicați în educația copiilor romi de la nivel decizional din diverse ministere până la nivelul școlilor unde se implementează acest tip de proiect.

În cadrul atelierului s-au pus în discuţie întrebări fundamentale legate de abordarea Şcoală după şcoală. Este important să definim ce este un program şcoală după şcoală şi ce nu este un astfel de program. La fel de important este să întelegem cum este transpusă în practică viziunea MECTS. Am vrut să iniţiem o dezbatere cu privire la caracteristicile esenţiale ale conceptelor de şcoală după şcoală şi cu privire la modalitatea de planificare şi finanţare a unor astfel de programe. Roma Education Fund Romania vine cu experienţa sa în domeniu şi cu accentul pe care îl punem noi pe implicarea copiilor romi în astfel de programe”, a declarat Eugen Crai, Director Naţional al Fundaţiei Roma Education Fund Romania.

Fundația Roma Education Fund Romania implementează, alături de partenerii săi, proiectul Școală după școală – primul pas spre succesul școlar și profesional al cărui scop este de a sprijini și menține în sistemul educațional peste 2000 de elevi de etnie romă din clasele I-IV prin înființarea a 50 de Centre Școală după școală.

Proiectul Advocacy pentru implementarea Noii Legi a Educației este derulat de Roma Education Fund Romania împreună cu UNICEF și constă într-o serie de evenimente de advocacy care aduc în prim plan problematici cheie actuale ce afectează accesul la o educație de calitate a copiilor romi. Proiectul a luat naștere ca urmare a unei nevoi de consultare complementară generata in contextul desfasurarii a doua procese curente de dezvoltare a unor reforme majore privind sistemul de educație în general și educația copiilor romi în particular: Noua Lege a Educației și Noua Strategie a Guvernului Romaniei de Incluziune a Minorității Romilor.

Această serie de întâlniri a apărut în urma dorinței noastre de a atrage încă o dată atenția asupra urgenței cu care trebuie să acționăm pentru a oferi copiilor romi acces la educație și sprijin pentru a rămâne la școală. Dorim ca la aceste întâlniri să participe în primul rând reprezentanți ai factorilor de decizie, care pot lua măsurile necesare pentru a schimba cursul vieții acestor copii. Astăzi s-a discutat despre programele de tip ‘Școală după școală’ și despre felul în care ele pot stimula participarea și performanțele școlare ale copiilor.UNICEF deruleaza proiecte care includ și elemente de tip ‘școală după școală’. Proiectul Zone de Educație Prioritară, pe care încercăm să îl extindem la nivel național prin campania noastră, Hai la școală!, este un exemplu în acest sens“, a declarat Edmond McLoughney, Reprezentant UNICEF în România.

Pentru informaţii suplimentare:

Adina Ursulean, Coordonator Logistică şi Relaţii Publice, Fundaţia Roma Education Fund Romania, Telefon: 0785.231.919, E-mail: adina.ursulean@romaeducationfund.ro

Codruța Hedeșiu, Coordonator Relații Externe și Presă, UNICEF România, Telefon 021.201.78.64, E-mail: chedesiu@unicef.org.

Articol din: 17 Aprilie 2011

Citeşte în continuare