Complexul Social de Servicii "Jiului" asigură copiilor un bun început în viaţă

Inapoi

Reprezentanţa UNICEF în România împreună cu IKEA România au organizat o vizită specială la Complexul Social de Servicii "Jiului".

Serviciile oferite constituie un model de urmat în beneficiul copiilor

Aici se află primul centru multifuncţional din Bucureşti în care copiii, în special cei vulnerabili, cu vârste cuprinse între 0 şi 6 ani, beneficiază de servicii de educaţie, asistenţă medicală şi socială, iar părinţii lor de consiliere parentală. La vizită au participat: dl. Dănuţ Ioan Fleacă – Director General Protecţia Copilului DGASPC sector 1, dl. Edmond McLoughney – Reprezentant UNICEF România, d-na Carmen Lică – Director Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională Step by Step şi Daniela Şargu – Marketing IKEA România.

Scopul proiectului derulat de UNICEF România în parteneriat cu Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională Step by Step şi DGASPC Sector 1 şi sprijinit financiar de IKEA România a fost de a crea un spaţiu care să le ofere copiilor şanse egale de dezvoltare, prin incluziunea socială a copiilor cu nevoi speciale sau care provin din familii defavorizate.

Primii trei ani din viaţă sunt esenţiali pentru dezvoltarea socială şi intelectuală a copiilor. Dacă primesc îngrijirea adecvată, ei au şanse mult mai mari de a avea performanţe la şcoală, o adolescenţă bună şi să devină persoane independente. Serviciile oferite de Complexul Social de Servicii “Jiului” au reuşit să facă diferenţa în cazul a 50 de copii până acum. Rezultatele obţinute ne-au întărit convingerea că acest model trebuie extins şi la alte grădiniţe şi creşe din sistemul public şi suntem convinşi că, împreună cu partenerii noştri, vom reuşi să facem acest lucru“, a afirmat dl. Edmond McLoughney, Reprezentant UNICEF România.

Acest model de abordare integrată la nivelul creşelor, grădiniţelor sau altor centre de servicii pentru copiii până la 6 ani, a fost inclus în Strategia Naţională de Educaţie Timpurie (elaborată cu sprijinul UNICEF). Astfel a fost asigurată formarea personalului, au fost amenajate spaţiile specifice unui centru multifuncţional şi au fost realizate dotările necesare (mobilier, materiale educaţionale, jucării, etc).

Într-o astfel de grupă din centrul multifuncţional se încearcă aducerea unor copii care provin din medii sociale diferite, copii romi, copii cu dizabilităţi uşoare alături de ceilalţi copii. Interacţiunea dintre copii, calitatea serviciilor oferite şi abordarea convergentă vor contribui la dezvoltarea întregului potenţial al fiecărui copil, pregătindu-i pentru şcoală şi viaţă în general. Într-un astfel de centru părinţii şi copiii beneficiază de servicii de educaţie, protecţie socială şi sănătate, toate în acelaşi loc. De asemenea acest model va ajuta la construirea unei societăţi echitabile, fără stereotipuri şi discriminare.

Educaţia face diferenţa în viaţa copiilor, cei mai importanţi oameni din lume. Ne dorim să contribuim la crearea unei vieţi de zi cu zi mai bune pentru copiii care sunt în situaţii dificile. Am ales să sprijinim proiectul UNICEF pentru că ne dorim să producem schimbări reale şi de durată pentru dreptul copiilor la o copilărie sigură şi sănătoasă şi pentru accesul lor la educaţie. Este un program complex de lucru cu copiii, cu educatorii, cu părinţii şi cu autorităţile locale, ale cărui rezultate se vor vedea cu siguranţă în timp”, a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.

Sprijinul financiar al IKEA a făcut posibilă formarea personalului din cadrul Complexului Social de Servicii “Jiului”, amenajarea spaţiilor specifice unui centru multifuncţional şi achiziţionarea dotărilor necesare. Pentru a sprijini acest proiect, IKEA a vândut jucăriile de pluş din gama KLAPPAR începând cu anul 2008. S-au vândut aproximativ 40.000 de jucării, cu preţuri cuprinse între 3,9 şi 59 ron. Indiferent de preţul jucăriei sau de perioada când a fost cumpărată, 2 lei din preţul fiecărei jucării vândute au fost donaţi către proiectul UNICEF.

# # #

Despre IKEA România

Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group.

Viziunea IKEA este aceea de a crea o viaţă de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulţi oameni, oferindu-le o gamă largă de produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni pentru casă – funcţionale şi cu un design de calitate, la preţuri atât de scăzute încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite.

# # #

Despre UNICEF România

UNICEF este prezent în România şi în alte 150 de ţări pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă. În România, UNICEF susţine drepturile copiilor prin programe de sănătate şi nutriţie, educaţie de calitate, precum şi prin protecţia copiilor împotriva violenţei, neglijenţei şi HIV/SIDA. UNICEF este susţinut financiar integral prin contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, corporaţilor, fundaţiilor şi a guvernelor.

Persoane de contact:

Codruţa Hedeşiu, Coordonator Relaţii Externe şi Presă UNICEF România, tel: 021.201.78.64, email: chedesiu@unicef.org

Daniela Şargu, Marketing IKEA România, tel: 021.407.45.00, email: daniela.sargu@ikea.ro

Articol din: 17 Aprilie 2010

Citeşte în continuare