UNICEF a lansat primul card de afinitate din România în beneficiul creării saloanelor mamă-copil în maternităţi

Inapoi

Legăura dintre mamă şi copil devine mai puternică cu fiecare atingere, zâmbet şi ori de câte ori micuţul este alăptat.

Un bebeluş alăptat exclusiv cu lapte matern va deveni un copil sănătos, cu o imunitate mare la boli infecţioase sau cronice. Alăptarea joacă un rol important şi pentru mamă, deoarece o ocroteşte împotriva cancerului de sân şi o ajută să îşi revină mult mai uşor după perioada de sarcină şi de lăuzie.

Din păcate, în unele maternităţi din România, imediat după naştere mama este despărţită de bebeluş, iar legătura dintre ei este întreruptă pentru câteva ore sau chiar zile. Pentru a susţine cauza mamelor şi a nou-născuţilor, UniCredit Ţiriac Bank a creat împreună cu UNICEF un card special, de afinitate, cu ajutorul căruia oricine poate oferi ajutor fără niciun fel de efort financiar suplimentar. Programul de afinitate are ca scop implementarea în maternităţile din România a sistemul de rooming-in: crearea unor saloane mamă-copil în care mămicile să stea cu micuţii lor 24 de ore din 24.

“Cardul UNICEF – UniCredit Ţiriac Bank reprezintă o premieră pentru piaţa din România şi pentru noi. Cu fondurile strânse, UNICEF România va contribui la extinderea reţelei de Spital Prieten al Copilului. Copiii născuţi în aceste maternităţi vor avea cel mai bun start în viaţă, vor fi mai sănătoşi, mai inteligenţi şi mai echilibraţi emoţional. Mamele vor fi mai fericite, iar sistemul public de sănătate va cheltui mai puţin cu îngrijirea lor. Obiectivul UNICEF este ca, pe termen lung, toate maternităţile din România să adopte practici Prietene ale Copilului”, a declarat Edmond McLoughney, reprezentant UNICEF România.

Cardul UNICEF – UniCredit Ţiriac Bank se adresează tuturor celor care, prin utilizarea cardului la comercianţi, doresc să sprijine iniţiativa UNICEF privind crearea de saloane mamă -copil în maternităţile din România. UniCredit Ţiriac Bank donează din veniturile băncii 1% din valoarea fiecărei tranzacţii efectuate cu cardul de afinitate UNICEF la comercianţi, fără niciun cost suplimentar pentru posesori. În plus, banca va transfera către UNICEF şi 50% din taxa anuală a pachetului de produse UNICEF. Cardul de afinitate UNICEF, emis pe platformă MasterCard, este disponibil în variantele de credit şi de debit. Ambele tipuri de produse oferă posesorilor posibilitatea să efectueze tranzacţii şi pe Internet şi să obţină informaţii despre sold direct de la bancomat. Cardurile pot fi utilizate atât naţional, cât şi internaţional. Posesorii cardurilor vor şti exact ce sumă a fost oferită de UniCredit Ţiriac Bank prin donaţii în numele lor către UNICEF, pentru că vor primi notificări lunare cu privire la evoluţia donaţiilor. Astfel, au siguranţa că sumele sunt îndreptate către sprijinirea cauzei mamelor şi nou-născuţilor.

Andreea Marin Bănică, Ambasador al Bunăvoinţei pentru UNICEF în România, susţine lansarea primului card de afinitate UNICEF din ţara noastră: “Gesturile frumoase, dezinteresate sunt cu atât mai admirabile atunci când sunt făcute într-o perioadă grea, care ne pune pe toţi la încercare. Un gest de rutină, cum este plata cu cardul la un comerciant, poate schimba în bine viaţa unui copil şi îi poate asigura o dezvoltare sănătoasă”.

Prin dotarea şi mobilarea maternităţilor care vor fi susţinute şi prin trainingul personalului medical, acestea vor putea intra în Iniţiativa Spital Prieten al Copilului şi vor putea deveni centre de promovare a alăptării.

În prezent, în România, din 204 maternităţi, 35 sunt active în iniţiativa Spital Prieten al Copilului, iar 23 dintre ele au acest statut. În toate aceste maternităţi se nasc peste o treime din copiii din România. Pentru ca o maternitate să devină Spital Prieten al Copilului trebuie să îndeplinească un set de 10 condiţii (Cei Zece Paşi pentru o Alăptare de Succes), care reprezintă standarde internaţionale de îngrijire pentru mamă şi nou născut; ele nu presupun condiţii hoteliere speciale sau cheltuieli majore, sunt doar reguli de îngrijire.

Articol din: 17 Aprilie 2012

Citeşte în continuare