Participare, absenteism şcolar şi experienţa discriminării în cazul romilor din România

Inapoi

Din studiul "Participare, absenteism școlar și experiența discriminării în cazul romilor din România": copiii romi au o probabilitate mai mare decât colegii de altă etnie de a abandona şcoala.

Din studiul Participare, absenteism școlar și experiența discriminării în cazul romilor din România (2011, UNICEF şi Romani Criss) reiese:

  • 75,9% dintre copiii romi care au abandonat educația nu au mers la grădiniță.
  • 44,22% dintre copiii între 7-11 ani și 64,62% dintre copiii între 12-16 ani se află în situație de neparticipare/abandon.
  • Principalele motive pentru abandonul școlar sunt de ordin economic (41,8%).
  • Căsătoria nu este un motiv important pentru părăsirea școlii; doar 6,6% părinți au invocat acest motiv.
  • 47,6% dintre copiii care au renunțat la școală au rămas repetenți o dată, 38% de două ori și 12% de trei ori.
  • 56,4% dintre copiii care nu mai sunt înscriși la școală muncesc ocazional sau frecvent în gospodărie, iar 22,7% muncesc ocazional sau frecvent în afara gospodăriei.
  • În cazul copiilor care nu au fost niciodată înscriși la școală, motivul principal al neînscrierii îl reprezintă lipsa resurselor financiare (55,8%).
  • 86,5% dintre părinți au declarat că nu există nimeni din anturajul apropiat al copilului care să fi făcut multă școală.

Pentru mai multe detalii accesaţi Participare, absenteism școlar și experiența discriminării în cazul romilor din România (2011, UNICEF şi Romani Criss).

Citeşte în continuare