Testimoniale

Inapoi

Vă invităm să citiţi testimonialele unor oameni care au fost impresionaţi de dorinţa copiilor de a învăţa şi care cred cu adevărat că "viitorul începe la şcoală".

Şcoala cu clasele I-VIII, Localitatea Slobozia Bradului, Judeţul Vrancea

Prof. Daniela Tomoiagă – Director școala generală Vladimirescu, jud. Arad:

“Educaţia le conferă copiilor romi şansa de a trăi şi de a avea o viaţă mai bună şi astfel învăţă să schimbe ce nu au reuşit părinţii lor şi şansa de a visa la un viitor mai bun. Noi credem în şansa lor.”


Înv.Niculiţă Simina – Şcoala Mircea cel Bătrân – Babadag, Tulcea:

“Adriana, elevă la şcoala Mircea cel Bătrân din Babadag, este al treilea copil din cei patru ai familiei. Neşcolarizată cu un an in urma, am reuşit împreună cu mediatorul şcolar să o aducem la şcoală şi să o reintegrăm în colectivul clasei, consiliind părinţii prin vizitele la domiciliu şi prezentându-le avantajele şcolarizării.Deşi mai mare ca vârsta decât elevii clasei, a fost primită bine în colectiv, prin atitudinea ei deschisă fiind acceptată de colegi. “Vin la şcoală, doamna, că e bine, îmi place, şi când o să am copiii mei o să-i învăţ carte”- zice mândră că în fiecare zi mai află tainele unei litere, cifre….Iată “rodul” muncii mele de învăţător, reintegrarea acestei eleve şi satisfacţia că am mai “salvat” un om de la neştiinţa citit-scrisului.”

Şcoala cu clasele I-VIII, Localitatea Slobozia Bradului, Judeţul Vrancea:

“Diana este în clasa a V-a. Are un număr mare de absenţe. Când reuşeşte să ajungă la şcoală, nu se poate concentra la lecţii mai mult de 10-15 minute, vorbeşte urât cu colegii, se bate cu băieţii. Notele ei sunt mediocre, prezintă riscul de corigenţie şi abandon. Diana împreună cu o soră mai mică sunt în grija bunicilor, mama fiind plecata la muncă în străinatate .Ea nu are capacitatea de a recepţiona multe noţiuni. Am discutat şi cu colegii de la celelalte discipline şi am aplicat la clasa respectivă metode active -participative, lucrul în echipă. Diana a primit, în cadrul grupului, o sarcina pe măsura capacităţii sale. La biologie, una dintre sarcini a fost realizarea unei colecţii de frunze presate. La ora următoare s-a cerut copiilor să aducă frunzele presate pentru a putea realize colecţia în cadrul echipei. Câţiva elevi dintre cei mai silitori au adus câteva frunze dar nu erau bine presate, alţii nu au adus deloc. Singurul elev care a adus suficiente frunze bine presate a fost Diana. Pentru munca depusă şi lucrul în echipă pentru realizarea colecţiei am răsplătit-o cu nota maximă. Nu-i venea a crede ce se întâmplă. Apoi am discutat cu ea şi acum vine zi de zi la şcoală, învaţă după puterile ei, dar are o mare satisfacţie când este solicitată să facă o lucrare practică.” 

 

 

Citeşte în continuare