Servicii comunitare pentru copii – şcoala din satul Sohodor, comuna Horgeşti (Bacău)

Inapoi

Abandonul şcolar reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale sistemului de învăţământ din România, statisticile arătând că în ţară există circa 300.000 de copii aflaţi la vârstă şcolară care nu frecventează în mod regulat cursurile.

 

Abandonul şcolar reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale sistemului de învăţământ din România, statisticile arătând că în ţară există circa 300.000 de copii aflaţi la vârstă şcolară care nu frecventează în mod regulat cursurile. Motivele pentru care unii tineri sunt forţaţi să renunţe timpuriu la studii sunt multiple, însă dintre ele putem aminti situaţiile socio-economice nefavorabile din familie, precum şi lipsa unor modele de succes.

O comunitate ai cărei copii se află într-o asemenea situaţie de risc o regăsim în comuna Horgeşti, satul Sohodor, situat la aproximativ 30 de kilometri de oraşul Bacău. Aici, peste 350 de copii, majoritar de etnie romă, învaţă la singura unitate de învăţământ din localitate, în nişte săli de curs neîncăpătoare. Din acest motiv, chiar şi grădiniţa, unde sunt înscrişi circa 112 copii, funcţionează în două schimburi.

Citiți mai multe aici: http://unicef.ro/serviciicomunitarepentrucopii/poveste/servicii-comunitare-pentru-copii-scoala-din-satul-sohodor-comuna-horgesti-bacau-de-antonio-glodeanu-6

Citeşte în continuare